Norway a land of ups and downs! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van John Jager - WaarBenJij.nu Norway a land of ups and downs! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van John Jager - WaarBenJij.nu

Norway a land of ups and downs!

Blijf op de hoogte en volg John

21 Juli 2016 | Noorwegen, Bergen

Daar ging ik dan, na gauw wat foto,s te hebben geschoten op de grens, weer een nieuw land in. Omdat ik een extra nacht bij het meer in zweden had gekampeerd, was ik bijna door mijn voorraad water heen, maar gelukkig was er net over de grens een toilet waar ik mijn flessen weer kon voltappen, en reed daarna voldaan weer verder. gedurende dag fietste ik langs vele kustplaatsen, op een gegeven moment keek ik op mijn navigatie voor een geschikte plek om te kamperen, en zag tot mijn verbazing dat mijn route niet door Oslo liep, maar een stuk zuidelijker een veerboot moest pakken om hem daar weer te vervolgen. na deze ontdekking besloot ik om net buiten Moss te slapen, en de volgende morgen de veerboot vanuit daar richting Horten te pakken. Aan het einde van de dag besloten om op een camping te slapen, maar daarna direct besloten niet veel vaker op een camping te camperen, 30 euro voor een plek en ook nog 2 euro voor 5 min douchen.
Op de camping een ouder Zwitsers koppel ontmoet, die ongeveer dezelfde route volgen richting stavanger, maar aangezien zij minder km,s per dag fietsen, besloot ik om gewoon mijn eigen tempo aan te houden, en wenste ze een goede reis de volgende ochtend.
over het algemeen vielen de bergen/heuvels wel mee in het zuiden, maar op een gegeven moment ging het vrij steil zig-zag-end omhoog, en ik zweette mij kapot. juist op dat moment komt er een iets jongere man naast mij fietsen, en vraagt mij van alles over mijn reis, en in het begin was ik hem liever kwijt dan rijk, maar uiteindelijk spoorde hij mij wel aan om de berg in een keer op te fietsen, en bovenop de berg ging het wel weer. na wat gegevens te hebben uitgewisseld, gingen we beide onze eigen weg weer.
na deze ietwat moeilijkere beklimming besloot ik iets later om even wat te rusten, iets wat ik beter niet had kunnen doen, want toen ik mijn route een aantal kilometer verderop wou vervolgen, door een veerboot te nemen, bleek dat ik de laatste van de dag (zaterdag) te hebben gemist, en dat er op zondag geen enkele voer. Klein beetje geirriteerd, besloot ik maar op zoek te gaan naar een kampeerplek voor de tijd tot de eerstvolgende veerdienst die maandag. gelukkig vond ik een geweldige plek aan een meer, en vond het uiteindelijk niet erg om een extra rustdag te nemen, en na heerlijk te hebben gezwommen en gerelaxt, stond ik maandagmorgen, veel te vroeg, weer bij de veerdienst.
nog 3 kwartier tot de veerboot weer ging varen, ik had nog een paar plakken brood, en besloot deze in die tijd te nuttigen, en aan de overkant weer wat inkopen te doen. na een aantal minuten kwamen er twee fietsers aan die mij bekend voorkwamen, het bleek het koppel te zijn die ik eerder op de camping tegenkwam. zij hadden nog op internet gecheckt of de veerdienst ook op zondag voer, en daarom op een camping in de buurt verbleven, ipv net als mij niets checken en gewoon heen gaan.

aan de overkant, nam ik weer afscheid, en na wat voedsel en water te hebben ingeslagen, ging ik richting het westen mijn route vervolgen. mijn route liep langs de mooie Noorse kust en veelal lag aan mijn linker kant de zee en aan mijn rechter kant de vele meren die Noorwegen rijk is. Genieten geblazen was het, en heb mijn schouders goed verbrand, daar in noorwegen.
de komende dagen was het steeds heerlijk weer, en zette mijn tent op nabij rivieren en meren, en zwom ook in deze, en het was daar waar ik het eerst echt genoot van skinny dipping. een veel vrijer en frisser gevoel dan met een korte broek. uiteindelijk kwam ik op de verjaardag van mijn stiefmoeder uit in lyngdal, en besloot daar op een camping te vertoeven, om moeders even te feliciteren, na de felicitaties wou ik wat bier halen voor de volgende dag, mijn eigen verjaardag, maar helaas was ik in de super na 8 uur, en is het daar verboden om na 8,en nog bier te verkopen, dus ging ik teleurgesteld weer terug naar de camping.
volgende dag op tijd naar de super, en een paar biertjes gekocht om mijn verjaardag te vieren, met een toffe analoge camera als cadeautje voor mijzelf! Na een paar uurtjes deze, met een hoop andere naar huis gestuurd om ruimte vrij te maken in mijn tassen.
in de avond genoten van een heerlijk feestmaal, een aantal grote broodjes hotdog en de biertjes, en met een voldaan gevoel in slaap gevallen. Telefoon, navigatie, pannetjes, fietscomputer, ja alles bij me, ok on the road again dan maar, helaas kwam ik na 1 minuut erachter dat mijn tablet nog aan de lader lag in het washok van de camping, dus ging gauw terug, maar gelukkig was ie er nog en vervolgde mijn weg na dit kleine oponthoud.
Bergen en fjorden waren bestemd voor mij de volgende dagen, tot het even buiten Stavanger wat vlakker werd. Normaal gesproken observeer ik mijn omgeving vrij goed, maar in de laatste nacht voordat ik in Stavanger een veerboot pakte, was dat niet echt het geval.
ik besloot mijn tent aan een klein haventje op te zetten, waar alles rustig leek, totdat ik mijn eten begon te koken. Ineens was er een kabaal in de lucht, wat mij enigszins bekend in de oren klonk. wat bleek nou, ong 1 km verderop lag het vliegveld van Stavanger. zichtbaar door het hekwerk langs een weg, dat schuin tegenover mijn kampeerplek lag. gelukkig voor mij, waren er alleen vluchten, in de avond en ochtend, en na 2 vluchten in de ochtend, ging ik op weg naar de veerdienst, om vanuit daar naar een fjord over te steken naar een ander deel van het vaste land.
Een aantal uren later kwam ik tot de conclusie dat de veerdienst die op alle kaarten, en mijn navigatie staat, uit dienst is genomen, waarna ik mij terug moest begeven naar het toeristen-informatiepunt, en daar kwam ik erachter dat het maar 200 meter van daar verwijderd is.
Aan het einde van de dag zou het beginnen te regenen, en nadat ik van de snelveerboot afkwam, begon de lucht ook echt open te breken en na een aantal uren was ik er flauw van voor de dag en vond weer een mooi plekje aan een fjord, en toen ik daar aankwam klaarde het ineens op.
Dat was echt goed voor mijn humeur en mijn te natte kleding, en mijn tent bleef ook droog tijdens het opzetten.
na wat te hebben uitgeslapen, ging ik uitgerust mijn spullen bij elkaar pakken, en weer wat bergen in die ik al wat begon te missen.
Een veerboot en een hoop heuvelachtige kilometers later, ging ik in de bergen voor Bergen slapen, en de dag erop de stad in om die even te ontdekken. Na een leuke rit op een fietspad door de voorsteden van Bergen, kwam ik in de stad aan en besloot in een Mc het internet te gebruiken om een goede hostel te vinden, en vond 2.
Helaas was bij aankomst de eerste al volgeboekt, dus hoopte ik dat de tweede nog wel ruimte had, en gezellig was, en uiteindelijk was ik blij dat de eerste volgeboekt was.
Nadat ik volledig was ingetrokken in het hostel, en na een douche natuurlijk, besloot ik de stad even te gaan verkennen, en wat eten te halen. Op de vismarkt een lekkere, maar dure, visschotel gegeten, en naar het oorlogsmuseum geweest. in de avond, met wat andere toeristen heel wat kaartspelen gedaan, veelal spelletjes die ik nog niet kon. de volgende avond ook wat lachgas geprobeerd met wat Fransen en een Nederlandse, was best grappig om te doen.
In de middag mt Floyen opgelopen om een mooi panorama van Bergen te krijgen, helaas kwamen er wat buien aan, en waren de foto,s wat donker, maar het uitzicht was geweldig. aan het einde van de 2e dag, maar besloten om nog een dag te blijven om te wassen en te chillen, en op deze dag met een kiwi, ozzy man reviews bekeken en rot gelachen daarom. de dag erop had ik eigenlijk geen zin om te vertrekken, vooral omdat er zoveel toffe mede-toeristen en toffe staf-members waren, en ik te diep had gechilld de dag ervoor. gelukkig wees iemand van de staf mij erop dat ze die avond gratis Noorse wafels gingen bakken, en ik welkom was om mee te eten. Dus besloot ik om nog maar een nacht te blijven, en er geen spijt van gehad.
na zo,n 6 tot 8 wafels had ik wel genoeg gehad, en was ik ook de laatste etende, waarna een groepje besloot om even een biertje te drinken in een studentencafé, waar ze het goedkoopste bier van de stad schenken.
met een man of 6, gingen we op zoek naar het cafe, maar helaas was deze gesloten, waarna we naar een andere bar gingen, waar ik mijn duurste biertje, tot zover heb genuttigd, zo,n 12 euro voor een pint. na 1 biertje gingen we met z,n allen weer richting het hostel, waarna ik heerlijk in slaap viel.
na voortreffelijk te hebben uitgeslapen, was het na een douche, toch echt tijd om mijzelf weer klaar te maken voor vertrek, en in de namiddag nam ik dan echt afscheid van een leuke plek, en een aantal geweldige mensen, tot de volgende keer...
De volgende dagen richting Trondheim waren bergachtig, en moest een aantal veerboten pakken om de fjorden te doorkruisen, waaronder ook het langste ijsvrije fjord te wereld: Sognefjord.
wat gezwommen in koude hoge bergmeren, en bijna bevroren (gevoelsmatig) in een lange tunnel die gelukkig afdaalde een vallei in. ook nog gewacht op een veerboot die niet meer voer, en weer blijven slapen aan een kalm bergmeertje. mijn volgende slaapplek was bij een basischool die vanwege vakantie nog gesloten was, gelukkig had deze een lange afdak voor de hoofdingang waar ik mijn tent droog op kon zetten en wat spullen kon drogen. het weer bleef de komende dagen wat wisselvallig, wat buien en wat droge perioden.
Mijn route nam mij richting Kristiansund, waar ik eerst mijn navigatie volgde en niet de borden, die mij een andere kant op leidden. uiteindelijk 1.5 dag op een verkeerde eiland doorgebracht, daarna terug naar Brattvag en vanuit daar de borden toch maar gevolgd. helaas werd het weer steeds slechter en ging ik soms vloekend een berg omhoog, wat wel hielp. Na de laatste heuvel wist ik dat er een tunnel kwam onder de fjord door naar Kristiansund, en wist ook dat ik daar niet mocht fietsen, maar gelukkig was er aangegeven dat ik daar met de bus doorheen kon.
Na mijn tassen van mijn fiets te hebben gepakt, kwam de bus er al aan.
Toen de bus de tunnel inging, kwam ik er wel achter waarom ik daar niet mocht fietsen, het ging steil naar beneden, en na een vlak stukje weer steil omhoog, je kon de motor horen brullen, en op een gegeven moment dacht ik dat hij het niet ging redden, maar het viel gelukkig mee.
De stad nog ff verkend voordat ik weer verder de bergen voor Trondheim in trok. de dag erop richting het hostel in Trondheim gegaan, maar was helaas vol, en aangezien dat het enige hostel was, ben ik naar het startpunt van de Eurovelo-route nr 3 gegaan en richting Oslo afgedaald. Omdat ik mij zo had verheugd om even te relaxen, en te douchen, ging ik maar op een camping staan die langs de route lag.
de volgende dag weer heerlijk verder, tot op een gegeven moment mijn ketting afbrak, even buiten Storen, geen probleem dacht ik, ik heb een reserve, maar helaas voor mij was de reserve alleen geschikt voor single speed fietsen, niet voor derailleur, dus nadat ik hem eromheen had geplaatst en wou fietsen, brak mijn derailleur af. Al vloekend en tierend kwam ik weer tot stilstand, en probeerde nog wat te fixen, maar alles was kapot, gelukkig was er een hotel nabij, en vroeg daar of er ook fietsenzaken in de buurt waren, ja er waren 2 zei de receptioniste, maar aangezien het zondag was moest ik een dagje wachten.
tevreden met het goede nieuws besluit ik om in het dorp te kamperen en de volgende dag de zaken bij langs te gaan, en onlangs de tegenslag, dat ik zelf veroorzaakte smaakte het eten goed, en sliep ik redelijk goed.
Rond 6 uur al klaar wakker en zin om mijn fiets heen te brengen, moet ik mijn enthousiasme bedwingen en realiseer me dat er nog geen winkel open is op dit tijdstip. Door dit besef draai ik mij nog 1 keer om, maar vat de slaap niet helemaal meer. uiteindelijk was het laat genoeg om te gaan winkelen, en ging snel naar de eerste op mijn lijstje, nee geen onderdelen, week levertijd, dan maar naar de andere, helaas zelfde probleem. de laatste zei dat ik maar naar Trondheim moest gaan met de bus, ik kon mijn tassen wel in een leeg deel van het winkelcentrum neerleggen, zo gezegd zo gedaan, en even later zat ik in de bus terug naar Trondheim.
Nee hebben we niet, nee moet besteld worden, wat een raar merk fiets, dit hoorde ik allemaal voorbij komen tot ik werd verwezen naar het oudere gedeelte van de stad, waar een goede fietsenmaker zat.
aangekomen zag het er een beetje oudbollig uit, maar er werd niet direct nee gezegd, de fietsenmaker zei dat hij het plaatje van het derailleur niet had, maar mijn probleem waarschijnlijk wel kon oplossen, en vroeg of ik met 1 uur kon terugkomen. instemmend en weer een beetje hoopvol ging ik de stad in, en kocht mij wat boeken voor de steeds lager wordende nachten, die ik overigens vergat in te pakken in Storen, en keerde na een uur weer terug. gelukkig als een kind was ik toen ik mijn fiets weer compleet zag, en na de bedankjes en betaling, kreeg ik nog wat advies over mijn route naar Oslo, en nam daarna dankbaar afscheid.
tijd om weer naar Storen te begeven, want het winkelcentrum sluit om 6 uur, en het was al bijna 5 uur, + de tocht duurt al bijna een uur, en het belangrijkst alles ligt daar. Gelukkig was er een expressbus die die kant op moest, en was ik om 10 minuten voor 6 in het winkelcentrum. gauw bepakken en weer door.
de volgende dagen bleef het over het algemeen droog, en steeg het land geleidelijk aan, ik volgde de nr 30 weg die aan de Glomma liep, die rivier volgde ik vanaf zijn noordelijke uitloop nabij Trondheim tot de oorsprong Nabij Elverum, en tot de zuidelijke uitloper bij fetsund.
Vanaf Fetsund was het nog maar een klein stukje tot Oslo, en daar fietste ik op zondagmorgen naartoe, een groot hostel, maar ok om te slapen, ook al sliep je met 29 anderen op de kamer, je had veel ruimte om je spullen te dumpen, en ik kon mijn fiets ook mooi binnen kwijt. zoals gewoonlijk eerst even douchen, en daarna de stad in, op zich heeft Oslo wel mooie gebouwen, maar er is maar weinig echt authentieks aan de stad, waar je dat in Bergen meer voelt. toch wat leuke dingen gezien en rommelmarktjes bezocht. de volgende dag musea bezocht, en een ander deel verkend van de stad, nog wat leuke mensen ontmoet en heerlijke dingen gegeten, en genoten van mijn laatste dag in de hoofdstad. De volgende dag vertrokken uit de stad, die niet echt een authentieke Noorse stijl heeft, maar wel degelijk charmes heeft. Mijn rustplaats was nabij Moss, waar ik in het begin van mijn reis, een veerboot pakte naar Horten, om er de volgende dag gewoon door te rijden richting dezelfde grens als ong een maand ervoor, en die grens in de avonduren te passeren.
tja daar ben ik weer Zweden...........

There I went, soon after i shot some photo's on the border, yet another country. Because I had an extra night camped at the lake in Sweden, I was almost through my supply of water around but luckily there was just across the border a toilet where I could fill my bottle again, and drove further. during the day I cycled along many coastal towns, at one point I looked at my navigation for a suitable place to camp, and saw to my surprise that my route did not run through Oslo, but farther south i had to take a ferry. After this discovery, I decided to sleep outside Moss, and the next morning to catch the ferry from there towards Horten. At the end of the day decided to sleep on a camp site, but then immediately decided not to camp more often on a campsite, 30 euros for a place and 2 euros for 5 min shower.
At the campsite i met an older Swiss couple, who follow a similar route to stavanger, but since they are cycling less km, per day, I decided to just stick to my own pace, and i wished them a good trip the next morning.
the mountains / hills are generally not so bad in the south, but at some point it went pretty steep zig-zag end up, and I was sweating to get up there. at that very moment a slightly younger man starts riding next to me, and ask me everything about my trip, and in the beginning I was rather lose him than rich, but in the end he urged me up the mountain at once to bicycles, and on top of the mountain it went better. after we exchanged some contact information, we both went our separate ways again.
After this somewhat difficult climb I decided a little later just to rest, something I should not have done, because when my route wanted to pursue a number of kilometers away, by taking a ferry, showed me that i missed the last of the day (Saturday), and that there is no ferry on Sunday. Little irritated, I decided to look for a campsite for the time until the next ferry on Monday. luckily I found a great spot near a lake, and finally found it okay to take an extra day off, and after having enjoyed swimming and relaxing, I was Monday morning, far too early, back at the ferry.
30 more minutes till the ferry left, I still had a couple of slices of bread, and agreed to eat at that time, and to do some shopping in the town across the fjord. there were two cyclists that seemed familiar to me after a few minutes, to be revealed the couple I met earlier at the camp. they had checked on the Internet or the ferry service also goes on Sunday, and therefore stayed near a campsite, not like me, don,t check anything just go.

across the fjord, I took leave again, and after getting some food and water, I was going to continue my route towards the west. My route ran along the beautiful Norwegian coast and often lay on my left side was the sea and on my right hand, the many lakes that Norway has. Pure enjoyment was, and did well burned my shoulders, as in Norway.
the next day it was still lovely weather, and put my tent near rivers and lakes, and also swam in it, and it was there that I first really enjoyed skinny dipping. a much freer and fresher feeling than with shorts. I finally came out in lyngdal on the anniversary of my stepmother, and so I decided to stay at a campsite, to congratulate mothers here, after the congratulations I wanted to get some beer for the next day, my birthday, but unfortunately I was in the super after 8 hours, and there is prohibited after 8 to sell beer, so I went disappointed back to the campsite.
next day on time to the super, and bought a few beers to celebrate my birthday with a nice analog camera as a gift for myself! After a few hours with this camera, sent with a lot of other home to free up space in my bags.
enjoyed in the evening a delicious feast, some big hot dog sandwiches and beers, and fell asleep feeling satisfied . Telephone, navigation, pans, bike computer, so everything with me, ok on the road again, then, unfortunately I realized after one minute out that my tablet was still on the charger in the laundry room of the camp, so hurried back, but fortunately he was there and continued on my way after this small delay.
Mountains and fjords were for me the next day, to the outside Stavanger was flatter. Normally I observe my surroundings quite well, but in the last night before I took a ferry to Stavanger, which was not really the case.
I decided to set up my tent in a small harbor, where everything seemed quiet until I started cooking my food. Suddenly there was a noise in the air, which sounded to me somewhat familiar. which turned out well, approximately 1 km away lay Stavanger airport. visible through the fence along a road that lay diagonally across from my campsite. fortunately for me, there were only flights in the evening and morning, and after two flights in the morning, I headed for the ferry to stabbing on from there to a fjord to another part of the mainland.
A few hours later I came to the conclusion that the ferry that was taken out of service condition on all cards, and my navigation, and then I had to move me back to the tourist information point, and I found out that only 200 meters there is removed.
At the end of the day it started raining, and after I came down from the fast ferry, the sky began to actually open up and I was after several hours there faintly of the day and found another nice spot on a fjord and when I arrived it cleared suddenly there.
That was really good for my mood and my clothes too wet, and my tent remained dry during construction.
After what have slept, I went equipped get my things together, and again some mountains in which I was beginning to miss.
A ferry and a lot of hilly kilometers later, I went to sleep in the mountains of Bergen, and the next day the city to discover that here. After a fun ride on a bike path through the suburbs of Bergen, I came into the city and decided in a Mc to use the internet to find a good hostel, and found two.
Unfortunately, the first fully booked upon arrival, so I was hoping that the second still had room, and was cozy, and finally I was pleased that the first was fully booked.
After I was completely withdrawn in the hostel, and after a shower of course, I decided to explore the city a little, and get some food. At the fish market ate a delicious but expensive seafood platter, and went to the War Museum. in the evening, with some other tourists done a lot of card games, many games that I could not. the next night also tried some nitrous oxide with some French and Dutch, it was pretty funny to do.
In the afternoon, Mt. Floyen on to get a nice panorama of Bergen, unfortunately there were some showers in, and were the picture, what's dark, but the view was great. At the end of the 2nd day, but decided to stay another day to wash and chill, and on this day with a kiwi, ozzy man viewed reviews and rot therefore laughed. The next day I did not really want to leave, especially since there are so many nice fellow tourists and had nice staff-members, and I had to deeply chilled out the day before. fortunately someone pointed the wand to me that they were free baking Norwegian waffles that night, and I was welcome to eat with. So I decided not to stay another night, and no regret.
After that, n 6 to 8 waffles I'd had enough, and I was eating the last, after a group decided to just drink a beer in a student bar where they give the cheapest beer in town.
a man or 6, we went looking for the cafe, but unfortunately this was closed and we went to another bar, where I had my most expensive beer I consumed so far, so n 12 euros for a pint. After one beer we went with z, n all back towards the hostel, then I fell asleep delicious.
after having slept exquisite, it was after a shower, really time to ready myself for departure, and in the afternoon I took over real goodbye to a nice place, and some great people, until next time .. .
The next few days towards Trondheim were mountainous, and had to take a number of ferries to cross the fjords, including the longest ice-free fjord world Sognefjord.
which swam in cold high mountain lakes, and almost frozen (emotionally) in a long tunnel in a valley happy descended. still waiting for a ferry not feed, and sleep again in a calm mountain lake. my next place to sleep was at a primary school which was closed due to holidays, happy had it a long canopy for the main entrance where I could dry my tent, and was drying some stuff. the weather in the coming days what was hit and miss, some showers and some dry periods.
My route took me towards Kristiansund, where I first took my navigation and not the signs that led me on another side. ended 1.5 day spent on the wrong island, then returned to Brattvåg and from there anyway follow the signs. unfortunately the weather was getting worse and I went sometimes swearing up a mountain, which did help. After the last hill I knew there was a tunnel under the fjord to Kristiansund, and also knew that I could not ride a bike there, but luckily there was indicated that I was on the bus through could.
Having packed my bags on my bike, the bus arrived there already.
When the bus entered the tunnel, I came there out why I was not allowed to cycle there, it went steeply down, and after a flat piece again steep, you could hear the engine roar, and at one point I thought he it did not save, but was happy with it.
The city still ff explored before I went further into the mountains to Trondheim. the next day went towards the hostel in Trondheim, but was unfortunately full, and since that was the only hostel I'm at the starting point of the EuroVelo route No 3 went and descended towards Oslo. Since I was so excited to just relax and take a shower, but I was standing on a campsite which was located along the route.
the next day delicious on, until at one point broke my chain, just outside Storen No problem I thought, I have a spare, but unfortunately for me the spare bikes suitable only for single speed, no front derailleur, so after I had placed around him and wanted to bike, broke my derailleur. As ranting and raving I came to a stop, and gave some to fix, but everything was broken, luckily there was a hotel nearby, and asked that if there are bicycle shops were nearby, so there were two said the receptionist, but since it was Sunday, I had to wait a day.
satisfied with the good news I decide to camp in the village and the next day the goods to go through, and recently the adversity that I caused myself the food tasted good, and I slept pretty good.
Around 6 am wide awake and want to bring back my bike, I have to restrain my enthusiasm and realize that there is no shop still open at this time. Through this realization I turn even one time, but the barrel do not sleep at all anymore. eventually it was late enough to go shopping, and quickly went to the first on my list, no, no components, delivery week, but then to another, unfortunately same problem. the latter said that I should go to Trondheim by bus, I could have my bags lay in an empty part of the shopping center, so said so done, and soon I was on the bus back to Trondheim.
No we have not, no need to be ordered, what a weird brand bike, I heard this all pass until I was referred to the older part of the city, where there was a good bike.
arrived it looked a bit of trouble finding out, but it was not immediately say no, the bicycle said he had not the picture of the derailleur, but my problem was unlikely to solve it, and asked if I could come back in one hour. approvingly and again a little hopeful I went into town and bought me some books for ever lower nights, whom I forgot to pack in Storen, and returned after an hour. happy as a child I was when I saw my bike again complete, and after the thanks and payment, I got some advice on my route to Oslo, and then gratefully goodbye.
time to go to Storen weather, because the mall closes at 6 pm, and it was nearly five hours, + the tour lasted nearly an hour, and most importantly everything is there. Luckily there was an express bus which was on that side, and I was 10 minutes for 6 at the mall. soon pack and back on.
the next day it remained generally dry, and the land rose gradually, I took the No. 30 road that ran at the Glomma, which river I followed from its northern outlet near Trondheim to the origin Close Elverum, and to the south end at Fetsund.
From Fetsund was only a small piece to Oslo, and I cycled on Sunday morning there, a large hostel, but ok to sleep, even though you slept with 29 others in the room, you had plenty of space to dump your stuff and I could also beautiful inside lost my bike. As usual, a shower first, and then the city, in itself, Oslo have beautiful buildings, but little is really authentic to the city where you feel more in Bergen. nevertheless seen some nice things and flea markets visited. the next day visited museums, and exploring a different part of town, yet met some nice people and ate delicious things, and enjoyed my last day in the capital. The next day departed from the city, which is not really a traditional Norwegian style, but does have charms. My resting place was near Moss, where I picked up at the beginning of my trip, a ferry to Horten to just the next day drive to the same limit as approximately a month before, and to pass border in the evenings.
yeah I'm Sweden again ...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben van plan om vanaf 1 juli 2013 een wereldreis te gaan maken op de fiets. deze reis begint met een rondreis door Europa, vanwege visums en dat het de eerste keer is. Spannend. . . 2e ronde!!! deze keer ga ik beter voorbereidt op pad, alsnog Europa, maar dan 70.000km aan vastgelegde fietsroutes, houdt me weer een paar jaar bezig!! :D

Actief sinds 08 Juni 2013
Verslag gelezen: 1482
Totaal aantal bezoekers 11265

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

wereldreis op de fiets

Landen bezocht: